dimecres, 20 de febrer del 2013

La rondalla de la Jaia Corema

Avui ens hem atrevit a representar davant un públic expectant l'adaptació d'una rondalla mallorquina sobre la Jaia Corema. Cal dir que l'actuació ha estat bastant improvisada i que ens hem disfressat amb el que teníem més a mà. Així i tot, hem pogut comprovar que pujar dalt un escenari et fa sentir emocions contraposades: per una banda, els nervis, la por i la vergonya, i, per l'altra, l'alegria, el companyerisme i el coratge pel que fa als reptes personals.
Tot açò em fa pensar en les possibilitats que tenim a l'escola d'ajudar els nostres fillets i filletes a créixer de maneres molt diferents. Crec que poden ser tan bones aquestes experiències com altres de més "acadèmiques" i que potser l'emoció del moment ens pot esvalotar un poc, però val la pena només de veure'n el resultat. 



LA JAIA COREMA. Rondalla popula mallorquina.
Una dona vella, arrugada i remuga, no podia sofrir nins i nines i sempre els arruixava amb la seva granera. L'anomenaven jaia, jaia Corema.
Un màgic, anomenat Xiuxiu, vermell com un caliu, cansat d'advertir-la, la va embruixar fent-li sortir cinc cames més de les que tenia però fent-li saber que si es feia amiga dels nins i de les nines del poble, ell desfaria l'embruix i tornaria a tenir les seves dues cames llargues i primes de sempre.
La vella jaia hi va venir a bé i el màgic Xiuxiu, vermell com un caliu, va consentir desembruixar-la; i així, si havia fet bonda i havia tengut amagada la seva granera espantadora, el màgic feia que perdés una de les cinc cames.
Quan ja només li quedaren les seves dues cames ben aviat va estrènyer a córrer, encalçant nins i nines amb la seva granera.
El màgic Xiuxiu, que ho va veure, va fer que, com a escarment per mentidera, perdés també les seves dues cames.
Així la cosa, la jaia no va poder encalçar mai més ningú.

5 comentaris:

  1. Només hi ha que veure ses cares de felicitat des fillets, en Jordi va sortir super emocionat i tot es temps d'es dinar recordava el que havia fet, crec que per ell si que va ser un gran repte, gràcies Assumpta per ajudar-los a creixer.

    ResponElimina
  2. He de dir que per jo també és un repte, no et pensis, no. El públic és molt més nombrós que de costum (3, 4 i 5 anys) i també hi ha les companyes de feina com a espectadores. A classe expliques contes de manera rutinària, però no els dramatitzes normalment.
    És cert que quan està tothom pendent de tu passen coses importants a dindre teu. A jo, particularment, em va agafar una volada i em vaig embalar dient unes quantes tonteries, tothom reia i sembla que el meu ego s'anava escalfant... Ja, ja... Va ser xistós perquè, en acabar, en Jordi em va dir:
    Assumpta, has dit moltes coses que no havíem assajat... I tenia tota la raó.
    Ell es va mostrar tranquil i concentrat durant l'actuació. Va representar el seu paper mooolt bé: parlava clar i se l'entenia. Estic super-orgullosa de tots els meus acompanyants d'escena. Gràcies a tots!

    ResponElimina
  3. Vas fer sentir als nostres petits "actors" moltes coses especials i noves per ells, estic totalment d´acord amb na Maribel que per ells va ser un repte, per na Clàudia en concret va ser un orgull poder deixar encara que fos per una estoneta de banda sa seva timidesa i sa por de "deixar-se veure" i de ser la protagonista de totes ses mirades durant un moment. Gràcies!!!

    ResponElimina
  4. Els altres alumnes em demanen quan serà el seu torn i na Clàudia va més enllà; ella em proposa que facem una representació tots junts. Açò vol dir que té ganes de repetir. Què bé!
    De moment anirem fent aquests tasts de teatre i així ens anirem acostumant a conscienciar-nos, a saber esperar quan encara no ens toca, a saber compartir l'activitat, a saber fer de públic i respectar la feina dels altres... Uf! Hi ha tantes coses! Però pens que anam per con camí.

    ResponElimina
  5. som n'aida i ma va agrada molt acet teatre

    ResponElimina